Artan akaryakıt fiyatlarından dolayı arkadaşlar arasında en çok konuştuğumuz konulardan birisi de tüm araçların elektrikli, rüzgar ve güneş enerjisi ile çalışabilir olması vs. oluyor. Bu arada bu gece yarısı itibariyle benzine 1,07₺, motorine ise 1,59₺ daha zam geliyor. Yani yarından itibaren motorinin litre fiyatı 23,00₺ bandına çıkmış olacak. Allah yardımcımız olsun. Yakında millet binemediği için arabasını satmaya başlar; ikinci el fiyatları da ciddi anlamda düşer diye düşünüyorum. Bu zamlarla “Aracın kaç kuruş yakıyor?” sorusu tarihe karıştı. Artık bütün arabalar lira yakıyor.
Hızlı bir şekilde bu fosil yakıtlarla çalışan araçlardan kurtulmamız gerekiyor. Aşağıda da detaylı bir şekilde okuyacağınız üzere elektrikli araçların geçmişi o kadar da yakın değil. Bundan 115 sene önce de varmış elektrikli araçlar ama petrol baronları gelişmesine izin vermemiş.
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın]
Üstteki fotoğraf 1907 yılında İngiltere‘de bir garajda şarj edilen **MRC Midland Demiryolu Şirketi’**ne ait kamyonları gösteriyor. Hepsinin üzerinde Edison marka akü var. Araçlar 1 saatlik şarj ile 130 km yol yapıyordu. Fakat petrol endüstrisi elektrikli otomobillere yaşam şansı vermedi. Çünkü tüketilmesi gereken milyarlarca varil fosil yakıt rezervi vardı. Amerika’da 1908 yılında arabaların ⅓’ü elektrik ile çalışıyordu. 1908’de Henry Ford, üretim bandı modeli ile seri üretimi başlatınca piyasa altüst oldu. 1912 yılına gelindiğinde Ford arabanın fiyatı 650 dolara düşerken elektrikli arabanın fiyatı 1.750 dolara fırladı. Elektrikli arabaya dönüş için 100 yıl daha beklenecekti. Her ne kadar komplo teorisi gibi görünse de ortada böyle bir gerçek var, nasıl ki Tesla'nın bulduğu kablosuz bedava elektrik sistemi, elektrik şirketleri tarafından yok edildiyse (Tesla'nın çalışma notlarına ölümünden sonra ABD hükümeti el koydu) daha kim bilir neler sır haline getirildi.
Siz ne dersiniz bu konuda? Yorumlarınızı bekliyorum…