▪️ Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hazretleri buyurdular ki:
▪️👉 “Sabah namazını kılıp ayakları bükük olduğu hâlde konuşmadan on kere “Lâ ilâhe illallâhü vahdehû lâ şerike leh…” (duasını) okuyan kimse için on hasene yazılır ve o kimsenin on günahı silinir ve (cennetteki makamı) on derece yükseltilir. Ve o gün, o kimse her türlü afetten korunur ve şeytanın hilelerinden muhafaza olunur. Ve o gün, şirkten başka bir günah kendisine erişmezse, o kimse azap olunmaz.”
▪️ Âlimler bu hadîs-i şerîfi şöyle şerh etmiştir:
Hadîs-i şerîfteki konuşmaktan maksat, dünya ile alakalı olan şeylerdir. Arada diğer zikirlerin olması zarar vermez. Günahların silinmesinden maksat, küçük günahların silinmesidir. Bazı âlimler, büyük günahlar dahi silinir, demişlerdir. Allâhü Teâlâ Hazretleri'ne hiçbir güçlük yoktur. “…Azap olunmaz” demek ise ya mağfiret edilecek bir fiil işler veyahut kendisi tevbeye muvaffak olur, demektir. Ve o gün her afetten korunacağı hakkında müjde olduğu için, o kimseden şirk de vâki olmaz.
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın]
▪️ Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hazretleri buyurdular ki:
▪️👉 “Sabah namazını kıldıktan sonra güneş doğuncaya kadar namazgâhında oturan kimse, İsmâil’in (a.s.) neslinden dört köle âzâd eden kimse gibi olur.”
▪️ Hadîs-i şerîfin zâhirî manası, o kimse zikretmese dahi sadece orada durmakla sevaba nâil olur, eğer zikir dahi ederse, yukardaki hadîs-i şerîfte bildirilen sevaba da nâil olur, demektir.
▪️ Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurmuşlardır ki:
▪️👉 “Her kim sabah namazını cemaat ile edâ ettikten sonra güneş doğuncaya kadar Cenâb-ı Hakk’ı zikrederek oturur ve (güneş doğup kerahet vakti de çıktıktan) sonra iki rekât namaz kılar ise ona tam bir (nafile) hac ve tam bir umre sevabı verilir.”
▪️ Buna, İşrâk Namazı denir ki sünnet olan duhâ namazından başkadır. Bu cemaat ev halkı ile de olabilir. Ayrıca Aliyyü’l-Kârî’nin ifadesine göre, oturmak şart olmayıp maksat, o vakitte zikirle meşgul olmaktır.